Join The Community

Premium WordPress Themes

viernes, 24 de octubre de 2008

Estatuts de l'associació

ASSOCIACIÓ PER A LA PROMOCIÓ DE LA CREACIÓ AUDIOVISUAL

ESTATUTS
TÍTOL I: DENOMINACIÓ.
CAPÍTOL I: CONSTITUCIÓ I FINS DE L'ASSOCIACIÓ.
Article 1.
Es constituïx l'Associació Cultural denominada PUNT ROIG per a la promoció de la creació audiovisual en l'àmbit delimitat pel Reglament d'associacions de la Comunitat Valenciana, i a l'empara del que disposa l'article 22 de la Constitució.
Article 2.
L'Associació, que no té ànim de lucre, té personalitat jurídica pròpia.
Article 3.
El domicili de l'Associació s'establix en SOLADES, 10 a VILA-REAL (Castelló). L'àmbit d'actuació previst per a l'Associació se circumscriu a l'Estatal, primant la província de Castelló i la Comunitat Valenciana per este orde.
Article 4.
Constituïxen els fins d'esta Associació:
1. Fomentar la creació i el desenvolupament cultural audiovisual, fent-les accessibles al nombre més gran possible de ciutadans.
2. Sensibilitzar i conscienciar a la Societat, Administracions i entitats tant públiques com privades, de la importància de la cultura com a factor de creativitat, de vitalitat, de diàleg i cohesió social.
3. Contribuir a l'intercanvi d'experiències entre entitats, empreses, creadors i professionals de la Comunicació Audiovisual.
4. Promoure noves formes d'expressió de cultura basades en l'enriquiment mutu de les cultures i en el respecte a la diversitat cultural i lingüística.
5. Afavorir els intercanvis culturals entre els creadors, els estudiants i les institucions culturals a fi de millorar la difusió dels coneixements i estimular la cooperació i la creació audiovisual en l'espai cultural europeu i, en particular, a la Comunitat Valenciana.
6. Difondre i promocionar la formació tècnica i artística directament o indirectament relacionada amb la Creació Audiovisual en la societat en tots els nivells i defendre els interessos professionals dels tècnics i/o autors novells en totes les qüestions es que deriven de la seua professionalització.
7. Fomentar la creació d'empreses innovadores en el sector audiovisual i assistir als tècnics i autors novells en el seu procés de busca de recursos o posada en marxa del seu projecte audiovisual.
Participar en el desenvolupament de la Societat de la Informació com a portadora de noves realitats (cibersociedad) i de nous espais culturals (cibercultura).

CAPÍTOL II: DELS MEMBRES DE L'ASSOCIACIÓ, ELS SEUS DRETS I OBLIGACIONS.
Article 5.
Podran ser membres de l'Associació les persones que hagen participat en almenys un projecte audiovisual ja estrenat, aquelles que estiguen cursant estudis relacionats amb l'audiovisual, així com aquelles persones que tenen interés a servir els fins de l'Associació. Estos últims es denominaran col•laboradors i no podran superar el cinquanta per cent del total de membres associats de la mateixa.
Podran ostentar la condició de simpatitzant aquelles persones de reconeguda vàlua en el camp d'actuació de l'Associació i que mostren el seu interés per esta.
Per a poder ser membre així com col•laborador de l'Associació, els interessats hauran de presentar una sol•licitud per escrit a la Junta Directiva, i esta resoldrà en la primera reunió que celebre. Si el sol•licitant s'ajusta a les condicions exigides en els Estatuts de la mateixa, la Junta Directiva no li podrà denegar la seua admissió.
Per a poder ser simpatitzant de l'Associació bastarà de comunicar-ho a qualsevol membre i entregar-li les dades personals per a ser informat sobre les activitats d'esta.
Article 6.
Els drets que corresponen als membres de l'Associació són els següents:
1. Assistir a les reunions de l'Assemblea General, amb dret de veu i vot.
2. Triar o ser triats per a llocs de representació o exercici de càrrecs directius.
3. Exercir la representació que se li conferisca en cada cas.
4. Intervindre en el govern i en les gestions, com també en els servicis i activitats de l'Associació, d'acord amb la normativa que s'aplique.
5. Exposar en l'Assemblea i en la Junta Directiva tot el que considere que pot contribuir a fer més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
6. Solucionar i obtindre explicacions sobre l'administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de l'Associació.
7. Rebre informació sobre les activitats de l'Associació.
8. Fer ús dels servicis comuns que estiguen a disposició de l'Associació.
9. Formar part dels grups de treball.
Totes aquelles inherents a la condició de membre.
Article 7.
Els deures dels membres de l'Associació són:
1. Ajustar la seua actuació a les normes estatutàries.
2. Complir els acords de l'Assemblea General i les normes que establisca la Junta Directiva per a dur a terme estos acords.
3. Satisfer puntualment les quotes que s'establisquen, si és el cas.
4. Prestar la col•laboració necessària per al bon funcionament de l'Associació.
5. Tots aquells necessaris per a l'exercici dels fins de l'Associació.
Article 8.
Són causa de baixa en l'Associació:
1. La pròpia voluntat de l'interessat, comunicada per escrit a la Junta Directiva.
2. No satisfer les quotes fixades, si és el cas.
3. No complir les obligacions estatutàries.

TÍTOL II: DE L'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE L'ASSOCIACIÓ.
CAPÍTOL I: DE L'ASSEMBLEA GENERAL.
Article 9.
L'Assemblea General és l'òrgan suprem de l'Associació, els seus membres formen part d'ella per dret propi irrenunciable i en igualtat absoluta.
L'Assemblea General està formada per tots els membres de l'Associació amb veu i vot. Els col•laboradors pertanyeran a la mateixa amb veu però sense vot. Els simpatitzants queden exempts. Els membres de l'Associació, reunits en Assemblea General, legalment constituïda, decidixen els assumptes propis de la competència de l'Assemblea. Tots els membres quedaran vinculats als acords de l'Assemblea General, inclús els absents, els dissidents i els que encara estant presents s'hagen abstingut de votar. Quan els membres voten en contra o s'abstinguen, quedaran exempts de la responsabilitat que, si és el cas, puga derivar-se dels acords.
Article 10.
L'Assemblea General té les facultats següents:
1. Proposar la modificació dels Estatuts per a la seua aprovació, si procedix.
2. Controlar l'activitat i gestió de la Junta Directiva.
3. Aprovar la memòria anual d'activitats realitzades, en la que es reflectirà el resum dels comptes anuals, per a exposar a tots els membres de l'Associació.
4. Establir el programa anual o plurianual d'activitats que es preveuen realitzar per a presentar-ho públicament.
5. Triar els membres de la Junta Directiva, així com també destituir-los i substituir-los.
6. Establir les línies generals d'actuació que permeten a l'Associació complir els seus fins.
7. Fixar les quotes que els membres de l'Associació hagen de satisfer.
8. Proposar la dissolució i liquidació de l'Associació a tots els membres de la mateixa.
9. Totes aquelles que no estiguen expressament atribuïdes a altres òrgans i dins de les àmplies atribucions de l'Assemblea General com a òrgan suprem de l'Associació.
Article 11.
L'Assemblea General es reunirà en sessió ordinària, com a mínim, una vegada a l'any, dins de l'últim trimestre.
L'Assemblea es reunirà amb caràcter extraordinari sempre que siga necessari, a requeriment de la Junta Directiva o bé quan ho sol•liciten un nombre de membres de l'Associació que represente, com a mínim, una tercera part de la totalitat.
Article 12.
La convocatòria de les Assemblees Generals, tant ordinàries com extraordinàries, es farà per escrit. Els anuncis de la convocatòria es col•locaran en la pàgina web que s'elabore, amb una anticipació de deu dies com a mínim.
La convocatòria expressarà el dia, l'hora i el lloc de la reunió, així com també l'orde del dia. La informació sobre els temes que figuren en l'orde del dia estarà a disposició dels membres en el mateix termini. S'inclouran preceptivament en l'orde del dia de l'Assemblea General les qüestions suscitades per cada comissió de treball, així com les propostes que realitze, almenys, el deu per cent dels seus membres, sempre que prèviament s'hagen comunicat a la Junta Directiva.
Les reunions de l'Assemblea General les presidirà el president de l'Associació. Si es troba absent, li substituirà el vicepresident, si és el cas, o el vocal de la Junta de major antiguitat en l'Associació. Actuarà com a secretari el que ho siga de la Junta Directiva.
De cada sessió que celebre l'Assemblea General s'alçarà acta pel secretari, que especificarà necessàriament els assistents, l'orde del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.
Al començament de cada reunió de l'Assemblea General s'aprovarà l'Acta de la sessió anterior, si és el cas, llevat que s'haguera aprovat en la mateixa sessió.
Article 13.
L'Assemblea General quedarà constituïda vàlidament, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberació i presa d'acords, en primera convocatòria amb la presència del president i secretari o si és el cas, dels que li substituïsquen, i la de la mitat almenys, dels seus membres. Així mateix, es farà constar en l'orde del dia la data i la resta de dades de la segona convocatòria. Entre la primera i la segona convocatòria haurà de transcórrer, almenys, un dia. En segona convocatòria l'Assemblea General quedarà vàlidament constituïda amb una quinta part dels membres de l'Associació.
Article 14.
En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l'Associació.
Els acords es prendran per majoria simple de vots presents, excepte els acords relatius als apartats 1, 3, 4, 5 i 8 de l'article 10, que requeriran més de la mitat dels vots dels membres presents.

CAPÍTOL II: DE LA JUNTA DIRECTIVA.
Article 15.
L'Associació la regirà, administrarà i representarà la Junta Directiva formada per: el president de l'Associació, el vicepresident, si és el cas, el secretari, el Tresorer i tres vocals.
Es triaran per sufragi lliure i secret.
L'elecció dels membres de la Junta Directiva es farà per votació dels membres de l'Assemblea General.
Les candidatures seran obertes, és a dir, qualsevol membre podrà presentar-se, resultant triats per als càrrecs de president, vicepresident, si és el cas, i vocals els candidats que hagen obtingut més nombre de vots i per este orde. El secretari i el Tresorer, seran triats per la Junta Directiva d'entre els seus membres. Els càrrecs de president, secretari, i Tresorer, hauran de recaure en tres persones diferents.
L'exercici del càrrec serà gratuït.
Article 16.
Els membres de la Junta Directiva exerciran el càrrec durant un període d'un any, i podran ser reelegits consecutivament per dos períodes més.
El cessament en el càrrec abans d'extingir-se el terme reglamentari podrà deure's a dimissió voluntària presentada per mitjà d'un escrit en el que es raonen els motius, malaltia que li incapacite per a l'exercici del càrrec, baixa com a membre de l'Associació.
Les vacants que es produïsquen en la Junta Directiva es cobriran en la primera Assemblea General que se celebre.
No obstant això, la Junta podrà triar, provisionalment fins a la següent Assemblea General, un membre de l'Associació per al càrrec vacant.
Article 17.
La Junta Directiva posseïx les facultats següents:
1. Ostentar i exercitar la representació de l'Associació i portar a terme la direcció i l'administració de la manera més àmplia que reconega la normativa i complir les decisions preses per l'Assemblea General, d'acord amb les normes, les instruccions i les directrius generals que l'Assemblea General establisca.
2. Proposar a l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'Associació.
3. Proposar a l'Assemblea General l'establiment de les quotes que els membres de l'Associació hagen de satisfer.
4. Convocar les Assemblees Generals i controlar que els acords que allí s'adopten, es complisquen.
5. Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprove, i confeccionar el pressupost de l'exercici següent.
6. Elaborar la memòria anual d'activitats i sotmetre-la a l'aprovació de l'Assemblea General.
7. Inspeccionar els comptes i preocupar-se que els servicis funcionen amb normalitat.
8. Establir grups de treball per a aconseguir, de la manera més eficient i eficaç, els fins de l'Associació, i autoritzar els actes que estos grups projecten realitzar.
9. Anomenar el vocal de la Junta Directiva que s'haja d'encarregar de cada grup de treball, a proposta del mateix.
10. Proposar a l'Assemblea General la realització de les gestions necessàries davant d'Organismes públics, entitats i altres persones, per a aconseguir subvencions o altres ajudes.
Proposar la resolució provisional de qualsevol cas no previst en els presents Estatuts i donar compte d'això en la primera Assemblea General.
Qualsevol altra facultat que no estiga atribuïda d'una manera específica a algun altre òrgan de govern de l'Associació o que es deleguen expressament en la Junta Directiva.
Article 18.
La Junta Directiva, convocada prèviament pel president o per la persona que li substituïsca, es reunirà en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decidisquen.
Es reunirà en sessió extraordinària quan el convoque amb este caràcter el president o bé si ho sol•licita un terç de què la componen.
La convocatòria de reunions de la Junta Directiva, tant ordinàries com extraordinàries, es farà per escrit. Els anuncis de la convocatòria es col•locaran en la pàgina web que s'elabore, amb una anticipació de deu dies com a mínim.
La convocatòria expressarà el dia, l'hora i el lloc de la reunió, així com també l'orde del dia. La informació sobre els temes que figuren en l'orde del dia estarà a disposició dels membres en el mateix termini. S'inclouran preceptivament en l'orde del dia les qüestions proposades per, almenys, el deu per cent dels seus membres.
Les reunions de la Junta Directiva les presidirà el president de l'Associació.
Si es troba absent, li substituirà el vicepresident, si és el cas, o el vocal de la Junta de major antiguitat en l'Associació.
Article 19.
La Junta Directiva quedarà vàlidament constituïda amb convocatòria prèvia i un quòrum d'assistència de, almenys, la mitat dels seus membres a més del president i el secretari o de les persones que els substituïsquen, si és el cas.
Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquen, podent excusar la seua assistència per causes justificades.
La Junta Directiva prendrà els acords per majoria simple de vots dels assistents.
Article 20.
La Junta Directiva podrà delegar l'estudi, informe, elaboració prèvia de propostes de l'àmbit de les seues facultats en una o diverses comissions o grups de treball, si compte per a fer-ho, amb el vot favorable de més de la mitat dels seus membres.
També podrà anomenar, amb el vot favorable de dos terços dels seus membres, un o diversos mandataris per a exercir les gestions que la Junta expressament els autoritze, amb les facultats que crega oportú confiar-los en cada cas.
Article 21.
Els acords de la Junta Directiva es faran constar en el llibre d'actes.
De cada sessió que celebre la Junta Directiva s'alçarà acta pel secretari, que especificarà necessàriament els assistents, l'orde del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.
Al començament de cada reunió de la Junta Directiva s'aprovarà l'Acta de la sessió anterior, si és el cas, llevat que ja s'haguera aprovat en la mateixa sessió.

CAPÍTOL III: DEL PRESIDENT I VICEPRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ.
Article 22.
El president de l'Associació també serà president de la Junta Directiva. Són pròpies del president les funcions següents:
a) Les de direcció i representació de l'Associació per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
b) La presidència i la direcció dels debats, tant de l'Assemblea General com de la Junta Directiva.
c) Emetre vot de qualitat decisori en els casos d'empat.
d) Convocar les reunions de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
e) Visar els actes i els certificats confeccionats pel secretari de l'Associació.
Les atribucions restants pròpies del càrrec i les que li delegue l'Assemblea General o la Junta Directiva.
Al president ho substituirà, en cas d'absència o malaltia, el vicepresident o el vocal de la Junta de major antiguitat en l'Associació.

CAPÍTOL IV: DEL TRESORER I DEL SECRETARI.
Article 23.
El Tresorer tindrà com a funció la custòdia i el control dels recursos de l'Associació, com també l'elaboració de la proposta del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes, a fi de sotmetre'ls a la Junta Directiva. Portarà un llibre de caixa. Firmarà els rebuts, quotes i altres documents de tresoreria. Pagarà les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals hauran de ser visades prèviament pel president.
Article 24.
El secretari ha de custodiar la documentació de l'Associació, redactar i firmar les actes de les reunions de les Assemblees Generals i de la Junta Directiva, redactar i autoritzar les certificacions que calga alliberar, així com portar el llibre registre de socis de l'Associació.
Així mateix, ha de comunicar al Registre d'associacions qualsevol proposta de canvi de les dades referents a la denominació, fins, naturalesa, òrgans, nombre de membres i col•laboradors, així com el programa anual o plurianual d'activitats que es proposen realitzar, la memòria anual d'activitats realitzades en la que es reflectirà el resum dels comptes anuals i qualsevol modificació que es produïsca en els estatuts de l'associació.

CAPÍTOL V: DE LES COMISSIONS O GRUPS DE TREBALL
Article 25.
La creació i constitució de qualsevol grup o comissió de treball, la plantejaran a la Junta Directiva, els membres de l'Associació que vullguen formar-ho, els que explicaran les activitats que s'hagen proposat portar a terme.
La Junta Directiva ho aprovarà, i només podrà denegar la constitució amb el vot en contra de les 4/5 parts de la Junta Directiva, la qual podrà constituir directament comissions o grups de treball, sempre que compte amb el suport d'un nombre mínim de socis.
L'encarregat de les dites comissions o grups de treball presentarà, almenys una vegada al mes, a la Junta Directiva un informe detallat de les actuacions.

TÍTOL III: DEL RÈGIM ECONÒMIC DE L'ASSOCIACIÓ
Article 26.
En la primera Assemblea General es decidirà si es requerix, en quina quantia, i per quin mètode s'obté, un Patrimoni Fundacional.
Article 27.
El límit del pressupost anual es determinarà en el moment per l'Assemblea General en funció de l'assignació, si és el cas, de Patrimoni fundacional i/o quotes d'associats.
Article 28.
Els recursos econòmics de l'Associació seran els assignats, si és el cas, en el Patrimoni fundacional, més els que puguen rebre's com a subvencions i ajudes externes a l'Associació, així com els derivats de les quotes dels associats.
Article 29.
L'Associació podrà establir quotes econòmiques per als socis que la componen, segons acord de l'Assemblea General (segons l'article 10 del present Estatut). La quota serà establida en l'Assemblea General Ordinària en l'últim trimestre de l'any, i tindrà validesa per a l'any natural següent. La dita quantitat podrà modificar-se per acord de l'Assemblea General, requerint-se per a tal efecte més de la mitat dels vots de l'Associació.
En tot cas l'aprovació per part de l'Assemblea General de l'acord d'establiment d'abonament de quotes requerirà l'aprovació expressa per acord de la Junta Directiva i la consegüent modificació estatutària de l'Associació.
Article 30.
L'exercici econòmic coincidirà amb l'any natural.
Article 31.
La gestió dels recursos econòmics de l'Associació es realitzarà de conformitat amb els instruments i la normativa del Registre d'associacions Culturals.

TÍTOL IV: INSPECCIONS I SANCIONS.
Article 32.
A l'efecte de funcionament intern, la inspecció del compliment o la interpretació d'estos Estatuts corresponen a l'Assemblea General, d'acord amb el quòrum que establix el paràgraf segon de l'article 14.
Article 33.
La Junta Directiva vetlarà perquè es complisquen les normes que contenen estos Estatuts, d'acord amb el dictamen de l'Assemblea General.

TÍTOL V: DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ.
Article 34.
L'Associació podrà ser dissolta si així ho acorda l'Assemblea General convocada expressament per a este fi. La dissolució es comunicarà per mitjà de document a l'ens responsable del Registre d'associacions Culturals de la Comunitat Valenciana, i el possible romanent econòmic s'entregaria a una o diverses organitzacions sense ànim de lucre, anomenades per acord en la mateixa Assemblea General.

0 comentarios: